Granskat av:
Adeline Thorold
Marknadschef
,
Bokadirekt
Bokadirekt satsar på lönsam tillväxt för sina kunder - samarbetet med Digmi ska stärka salongerna
Innehåll

Bokadirekt är Sveriges överlägset största bokningsplattform. Var 1,3:e sekund får en salong i Sverige en ny bokning från någon av Bokadirekts miljontals användare. Nu tar Bokadirekt ännu ett steg för att hjälpa frisörer att nå ut till sina befintliga och nya kunder på ett enkelt och kraftfullt sätt.

Digital skyltning gör marknadsföringen enklare för frisörer

Genom ett nytt samarbete med Digmi, kan Bokadirekts anslutna salonger nu använda Digmis digitala skyltning. Med Digmis lösning kan salongen skapa och styra sina kampanjer direkt från mobilen och visa upp dem på skärmar i salongen.

Det digitala skyltfönstret blir ett effektivt sätt att inspirera befintliga kunder, lyfta fram aktuella erbjudanden och locka fler att kliva in i salongen.

"Vi sköter resten" – Bokadirekts fokus på frisörernas framgång

Det finns en otrolig yrkesstolthet hos frisörer och att de vill ge sina kunder fantastisk service. Just det är Bokadirekts huvudfokus: att frisörer får fler kunder och mer tid att ta hand om sina kunder. Vi sköter resten. Därför fortsätter vi att utveckla Bokadirekt så att det blir ännu enklare och smidigare för salonger. Vi är stolta över att tillsammans med Digmi kunna erbjuda en lösning som gör salongens vardag både kundanpassad och smidigare, säger Niklas Grawé, VD på Bokadirekt.

Bokadirekt leder utvecklingen i branschen

Bokadirekt hanterar över 25 miljoner bokningar varje år. Med sin långa erfarenhet och starka position fortsätter Bokadirekt att leda utvecklingen i branschen - alltid med fokus på att ge sina kunder det bästa systemet. Genom att lyssna på användarnas behov och ständigt förnya sig, skapar Bokadirekt smarta lösningar som gör vardagen enklare för frisörer.

Digmis lösning stärker salongens kundupplevelse

Frisörföretagarnas Frisörbarometer påvisar att produktförsäljning i frisörsalonger sjunkit från 80-talets 28% till 10% idag, vilket är en trend som Bokadirekt tror går att vända tillsammans med Digmi.

Vi har lyckats öka produktförsäljningen för våra kunder med +30% genom att erbjuda TV-skärmar, tablets och Digmi marketing. Vi tror starkt på att vända trenden för våra gemensamma kunder med Bokadirekt, säger Jon Berglund, VD på Digmi.

Lansering 2025–2026: Ett steg mot framtidens salong

Samarbetet kommer att lanseras stegvis under 2025 och 2026 och är en del av Bokadirekts satsning på att fortsätta vara det bästa systemet för frisörer, barberare och kroppsvårdare.

För mer information:
Niklas Grawé, VD Bokadirekt, niklas.grawe@bokadirekt.se
Jon Berglund, VD Digmi, jon.berglund@digmi.se

Become a customer in May and get 5000 kr in advertising
bokadirekt logotype
for entrepreneurs
Try it for free for 30 days

ANDquit whenever you want during the trial period

More time for service, less administration
Simple digital booking calendar
Online booking at bokadirek.se and our app
Personal start-up — we help you get started
We help you move your information
Add cash register or journal if needed
Do you have any questions? Call us at 0771-676 700. We answer weekdays from 8 am to 5 pm.

Contact form for entrepreneurs

Thank you! We will contact you shortly during our opening hours which are 8-17 weekdays free of weekends.
Now there was something that wasn't working. Please try again or call us on 0771-676 700

By completing the form, you agree that we process your personal data according to our privacy-policy.

Close window
Grazie! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Create a free business account

Grazie! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

By completing the form, you agree that we process your personal data according to our privacy-policy.

Close window