Headzone, med två frisörsalonger centralt belägna i Stockholm, har hittat nyckeln till framgång genom Bokadirekt. Salongens grundare, Nikos Vagelopoulos, berättar hur Bokadirekts bokningssystem och marknadsföringstjänster har bidragit till att både fylla luckor i kalendern och locka nya kunder.
"Ett självklart val för oss"
För Nikos och teamet på Headzone var valet enkelt när det kom till att välja ett bokningssystem:
– "För oss var det ett självklart val – inget annat bokningssystem kan ge oss den marknadsföring som Bokadirekt kan. Genom bokadirekt.se och appen hittar nya kunder till oss dagligen," säger Nikos.
Genom att finnas på Bokadirekts plattform har Headzone ständigt fått synlighet bland kunder som söker efter frisörtjänster i Stockholm.
Fyller kalendern med Sista Minuten och Raketen
Utöver själva bokningssystemet använder Headzone löpande två av Bokadirekts mest uppskattade tilläggstjänster: Sista Minuten och Raketen.
– "Genom Sista Minuten har vi lyckats fylla luckor vid sena avbokningar som annars hade varit tomma. Det gör verkligen skillnad för vår lönsamhet," berättar Nikos.
Tjänsten Raketen, som hjälper företag att synas mer och klättra högre i sökresultaten, har också gett imponerande resultat för Headzone.
– "Raketen har hjälpt oss få in fler bokningar och nya kunder. Det brukar ge ett konkret resultat som vi verkligen kan räkna hem," säger Nikos.
En enklare vardag för både kunder och personal
Förutom att dra nytta av marknadsföringen på Bokadirekts plattform uppskattar Nikos och hans team också enkelheten och effektiviteten i systemet.
– "Bokadirekt är väldigt användarvänligt, både för oss och för våra kunder. Det gör det enkelt att hålla koll på bokningar, hantera betalningar och kommunicera med kunderna," säger han.
För Headzone har Bokadirekt blivit en självklar del av verksamheten – både för att locka nya kunder och optimera salongernas drift.
– "Vi ser Bokadirekt som en långsiktig partner. De hjälper oss att växa och hantera vår verksamhet på ett smidigt sätt," avslutar Nikos